"המביט לארץ ותרעד" | יומן החוץ עם שלמה ריזל

שלמה ריזל No Comments on "המביט לארץ ותרעד" | יומן החוץ עם שלמה ריזל

יומן החוץ: רעידות האדמה הקשות שפקדו את טורקיה וסוריה, המלחמה באוקראינה והפלת בלון הריגול הסיני

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

קולות הבהלה שאותם שמענו כעת, ממחישים יותר מכל את הבהלה, חוסר האונים והמצוקה של תושבי דרום טורקיה נוכח רעידות האדמה העזות שפקדו אותה ביממה האחרונה.

רעידות המשנה של הרעידה הגדולה שהתרחשה בלילה שבין ראשון לשני מעט אחרי השעה 3 לפנות בוקר, עדיין ממשיכות להכות בטורקיה, ובסרטון שאת קולותיו שמענו כעת ניתן לראות כתב של כלי תקשורת טורקי עומד ומסקר ניסיונות לחלץ אנשים שנתקעו מתחת לקורות בטון גדולות, כשהאדמה החל לרעוד שוב אתמול בצהריים. ההמונים שנראים בסרטון הזה נסים על נפשם ואוחזים אחד בשני, כמו גם פניו המבוהלות של השדרן וקולו הרועד מאפשרים הצצה קטנה לאירוע הדרמטי הזה של "המביט לארץ ותרעד".

ובקטע הזה, גם הוא מטורקיה, נשמעת ראש מחוז גזיאנטפ Gaziantep שבדרום טורקיה אומרת את הנתון המדהים הבא, לפיו במחוז ישנם לפחות 30,000 נעדרים. הדברים שלה מתחברים למספר ההרוגים הרשמי שמטפס כל העת, תוך הערכה כי מספרם הסופי יגיע בסופו של דבר ליותר מ-20,000 בני אדם, מספר גבוה יותר אפילו מרעידת האדמה ההרסנית שהתרחשה לפני 23 שנים בטורקיה שאת תוצאותיה מלקקים במדינה עד היום, ושבגלל מחדליה עלה רג'פ טאיפ ארדואן לשלטון 3 שנים מאוחר יותר.

ומטורקיה למלחמה באוקראינה, כמובן. גורמים אוקראינים בכירים טענו הבוקר כי הרוסים ריכזו בין 150 ל-250 אלף חיילים בגבולותיהם ומתכננים מתקפה נרחבת נוספת, שתחל לכל היותר אחרי ה-15 בפברואר למניינים, כלומר יום רביעי הבא.
כדי להבין עד כמה נחושים הרוסים להמשיך במלחמה הזו, כדאי להטות אוזן לדברים המאוד נחרצים האלו שהשמיע נשיא רוסיה פוטין בשבוע שעבר שאותם שמענו כעת.

אז בדברים האלו, בעיר וולגוגרד, שבעבר נקראה סטליניניגרד על שם הצורר יוזף סטלין ימ"ש, ושבה התנהל לפני 80 שנה קרב הירואי בין הרוסים לבין הגרמנים הנאצים, שהסתיים בניצחון הרוסי והיווה תפנית של ממש במלחמת העולם השניה, אמר פוטין ברומזו להתערבות המערבית ובמרכזה ההתערבות הגרמנית לטובתה של אוקראינה: "למרבה הפלא, אבל זו עובדה, אנחנו שוב מאוימים על ידי טנקים גרמנים והם שוב הולכים להילחם עם רוסיה על אדמת אוקראינה על ידי בנדריטים (אנשי בנדרה), כפי שראינו את שיתוף הפעולה בין היטלר לבנדרה (הלאומן האוקראיני סטפו בנדרה)". עוד לדבריו "אנחנו לא שולחים את הטנקים שלנו לגבולות שלהם, אבל יש לנו במה להגיב. אלה שמתכננים להביס את רוסיה בשדה הקרב לא מבינים שמלחמה מודרנית עם רוסיה תהיה שונה מאוד מהעבר […] יש לנו דרכים להגיב, וזה לא יהיה מוגבל רק לכלי רכב משוריינים".

ובעוד במערב משתעשעים בהעברת מטוסי קרב מדגם f16 לאוקראינים, בפועל המצב שונה לגמרי. בראיון הזה ל'פיננשל טיימס' האמריקאי, אומר טייס קרב אוקראיני כי באוקראינה נגמרים טייסי בקרב, נגמרים חלקי החילוף ונגרמים כל מי שמסוגל להטיס אותם.

ובמעבר חד לארה"ב, לנושא שקשור גם הוא למאבק של המערב מול מדינות ציר הרשע. בשבת האחרונה החליטו האמריקאים להפיל באמצעות מטוס קרב, בלון ריגול סיני שהתגלה מרחף בשמי המדינה. ההפלה הזו, בגובה של 60,000 רגל היתה ההפלה של עצם כלשהוא בגובה עצום, כזה שלא נרשם עד פה. הנה נשיא ארה"ב ביידן מספר על ההוראה שנתן לראשי הצבא להפיל את הבלון.

ולסיום הנה דובר הפנטגון אומר בתדריך מיוחד, כי בצבא האמריקאי יודעים בצורה הברורה ביותר, שהבלון הוא בלון סיני, אך הוא נמנע מלומר שהבלון גם נשלט על ידי הסינים בשעה שהדברים נשאלו.



0 תגובות